Jak pracować z fotografem eventowym?

Ten wpis poświęcam temu tematowi. Aktualnie świat się zmienia, co raz częściej zdjęcie bardziej przemawia niż sam tekst czy grafika. Ważne jest to szczególnie dla wizerunku firm, instytucji. Dbają one o jak najlepszą prezentację nie tylko samej firmy, ale także wydarzeń przez nich organizowanych. Często stanowią one wizytówkę firmy. W swojej pracy często spotykam takie zlecenia, gdzie firmy zlecają nie tylko wykonanie sesji wizerunkowej, ale także relację z imprez.

Zacznijmy od tego czym jest fotografia eventowa. Moim zdaniem jest reportażem, wykonanym dla klienta   przedstawiający wydarzenie z jak najlepszej strony. Celem jest pokazanie istotnych elementów danego wydarzenia, atmosfery. Jest jednym z podstawowych elementów budowania wizerunku firmy.

        Bardzo często, będąc fotoreporterem zajmuję się taką fotografią, gdzie szybkość działania jest istotnym elementem. Doświadczenie zdobyte w fotografowaniu wydarzeń politycznych, kulturalnych, daje efekt w postaci zdjęć, z których są zadowoleni klienci.

Co powinien wiedzieć fotograf o wydarzeniu?

           Podstawą rzeczą jest przekazanie wszystkich szczegółów i informacji o wydarzeniu. Gdzie ma się odbyć, jak ma wyglądać, kto będzie obecny.

Pomocne jest przekazanie planu wydarzenia, ułatwia to już na etapie planowania realizację poszczególnych kadrów. Jeśli są planowane dodatkowe atrakcje warto też o tym powiadomić np. o efektach dymnych.

Kolejną rzeczą jest oświetlenie wydarzenia. Nieprawidłowa obsługa tego elementu ze strony organizatora powodować może, brak możliwości realizacji poszczególnych zdjęć. Warto o tym porozmawiać z samym organizatorem oraz zapleczem, tym się zajmującym.

Zleceniodawca powinien określić swoje oczekiwania, na kogo ma zwracać uwagę, jakie ma głownie wykonywać zdjęcia np wyłącznie pozowane czy dynamiczne. Organizator zadbać powinien także, o swobodne poruszanie się na wydarzeniu fotografa w całym obiekcie. Warto pomyśleć nad zdjęciami z góry ile jest taka możliwość.

Dla fotografa bardzo ważna kwestią jest możliwość zorganizowania „chwili dla fotoreportera” jest to bardzo przydatne w momencie wręczania nagród czy zdjęć grupowych.

Na koniec określamy godziny pracy, wynagrodzenie, z reguły ustalane indywidualne w zależności od zlecenia, liczby zdjęć itp. Przygotujemy umowę i ustalamy, w jakim terminie otrzyma klient gotowe zdjęcia.

Termin dostarczenia zdjęć z wydarzenia.

       Bardzo często zleceniodawcy zadają pytanie jest czas otrzymania zdjęć. Zależy im na jak najszybszym terminie, co jest zrozumiałe. Należy pamiętać, że postprodukcja zajmuje trochę czasu. Jeśli klient na pierwszym miejscu stawia jakość zdjęć, a nie termin ich otrzymania rozumie, że należy poczekać na gotowy materiał. Zdarza się, że zleceniodawca wymaga przesłania kilki zdjęć w ciągu kilku godzin po wydarzeniu. Oczywiście jest to możliwe, wszystko zależy od charakteru wydarzenia.

Nie łatwe zadanie….

     Fotografowanie wydarzeń nie jest łatwym zdaniem. Wymaga się ciągłego dostosowania do zmieniającej się sytuacji. Zmienne warunki , brak możliwości powtórzenia ujęcia, problemy z oświetleniem to tylko niektóre czynniki wymagające od fotografa doświadczenia czy świetnego sprzętu. Dopasowuje się on też do kultury wydarzenia poprzez swój ubiór czy zachowanie. Każdemu zależy na jak najlepszych ujęciach, udzielenie wparcia w ich wykonaniu da nam taki efekt.

 podziel się:
Jak pracować z fotografem eventowym?Konrad Koczywąs
0

  O mnie:

Konrad Koczywąs – fotoreporter. Fotografuję od ponad 10 lat. Mój dorobek to ponad 20 tysięcy zdjęć opisanych i wprowadzonych do obrotu w agencji fotograficznej. Blog jest miejscem gdzie prezentuje efekty sesji czy kulisy pracy fotoreportera. Zapraszam do mojego świata fotografii.

Fotozawodowiec na instagramie:

error: Zdjęcia monitorowane cyfrowo, zakaz kopiowania bez zgody autora.